Zita Bošnjak, Olivera Grljević i Saša Bošnjak
Ekonomski fakultet u Subotici, Univerzitet u Novom Sadu
Preduzeća svakodnevno prikupljaju različite podatke o online ponašanju pojedinaca na svojim računarima, koje uključuje njihovo pretraživanje sajtova, online kupovine, postavljanje komentara i sl. Ove podatke jednim imenom nazivamo web podacima. U njima se kriju indikatori interesa, navika, preferencija ili uobičajenih modaliteta ponašanja pojedinaca, tzv. paterni. Međutim, mnogo je korisnije kada preduzeće prikuplja podatke o svim svojim korisnicima, te analizom ovih podataka stekne uvid u njihove navike i tendencije. Uočavanjem i interpretiranjem ovih paterna, menadžment može donositi odluke koje su adekvatnije, budući da su zasnovane na informacijama i saznanjima deriviranim iz podataka, te bolje zadovoljavaju potrebe komitenata. Postupak otkrivanja paterna, tzv. rudarenje web podataka, transformiše iste u znanje. U radu je istraženo na koji način metode i tehnike rudarenja podataka mogu da se primene na web-bazirane forme podataka i na koji način otkrivanje paterna u web sadržajima, strukturi i načinu upotrebe web-a utiče na menadžment.
Ključne reči:
JEL Classification:
Od marta 2015, Časopis se indeksira u DOAJ
Od novembra 2013, Časopis se indeksira u ProQuest – ABI/INFORM
Od oktobra 2013, Časopis se indeksira u Cabell’s Directories
Od septembra 2013, Časopis se indeksira u Index Copernicus Journals Master List 2012
Od marta 2013, Časopis je vrednovan i prihvaćen za navođenje u EconLit-u (American Economic Association Publications)
Od januara 2013, Časopis je uključen u Ebsco baze, u indeksima i punom tekstu
Od novembra 2012, Časopis je uključen u Bazu bibliografskih naučnih podataka Ulrich’s Periodicals Directory