Srđan Šapić
Ekonomski fakultet Univerziteta u Kragujevcu
U savremenim uslovima života, potrošači kada ne žele da jedu kod kuće imaju sve veći izbor različitih vrsta restorana. Restorani brze hrane predstavljaju jednu od opcija. Pored domaćih restorana brze hrane, primetan je razvoj globalnih lanaca restorana. Svrha ovog rada je identifikovanje faktora koji utiču na procene proizvoda i usluga i namere korisnika u pogledu korišćenja usluga restorana brze hrane. S tim u vezi bitna je analiza faktora kosmopolitizma i tradicije. Kosmopolitizam kao spremnost ljudi da sarađuju sa drugim kulturama i tradicija kao odraz poštovanja običaja i ideja koje pojedincima nameću njihova kultura ili religija, utiču na namere potrošača i spremnost da koriste usluge stranih restorana brze hrane. U skladu s tim, cilj istraživanja je utvrđivanje da li i na koji način kosmopolitizam i tradicija utiču na procene proizvoda i usluga i namere korisnika stranih lanaca restorana i domaćih restorana brze hrane lokalnog i porodičnog karaktera. Rezultati sprovedenog empirijskog istraživanja ukazuju da kosmopolitizam potrošača utiče pozitivno na procene proizvoda i usluga stranih restorana, kao i da tradicija utiče pozitivno na procene proizvoda i usluga domaćih restorana brze hrane.
Ključne reči:
JEL Classification:
Od marta 2015, Časopis se indeksira u DOAJ
Od novembra 2013, Časopis se indeksira u ProQuest – ABI/INFORM
Od oktobra 2013, Časopis se indeksira u Cabell’s Directories
Od septembra 2013, Časopis se indeksira u Index Copernicus Journals Master List 2012
Od marta 2013, Časopis je vrednovan i prihvaćen za navođenje u EconLit-u (American Economic Association Publications)
Od januara 2013, Časopis je uključen u Ebsco baze, u indeksima i punom tekstu
Od novembra 2012, Časopis je uključen u Bazu bibliografskih naučnih podataka Ulrich’s Periodicals Directory