Jelena Šiđanski
Ekonomski fakultet u Subotici Univerziteta u Novom Sadu, Republika Srbija
U digitalnom marketingu, sposobnost da se stvori angažujući i relevantan sadržaj predstavlja ključni faktor uspeha. Napredak tehnologije pruža nove mogućnosti, pri čemu veštačka inteligencija (AI) menja različite poslovne sektore. AI može asistirati ili potpuno upravljati procesom kreacije sadržaja, pomažući marketinškim stručnjacima da poboljšaju radne procese i rezultate. Korišćenjem modela analize više kriterijuma, moguće je proceniti kriterijume i doneti odluke između alternativa za kreaciju sadržaja. Ovaj rad koristi metodu analitičkog hijerarhijskog procesa (AHP) za procenu alternativa, odnosno ljudi, AI i kombinacije ova dva pristupa, sa ciljem poboljšanja kreacije sadržaja na osnovu kriterijuma kreativnosti, brzine, troškova, kvaliteta sadržaja, prilagodljivosti i konverzije. Rezultati rada su pokazali da marketing stručnjaci smatraju ljude najefikasnijima za kreaciju sadržaja, naročito u kreativnosti, kvalitetu sadržaja, prilagodljivosti i konverziji. Iako kombinacija ljudi i AI nudi prednosti u efikasnosti troškova i brzini, ona ne nadmašuje pristup koji je u potpunosti zasnovan na ljudima.
Ključne reči:
JEL Classification:
Od marta 2015, Časopis se indeksira u DOAJ
Od novembra 2013, Časopis se indeksira u ProQuest – ABI/INFORM
Od oktobra 2013, Časopis se indeksira u Cabell’s Directories
Od septembra 2013, Časopis se indeksira u Index Copernicus Journals Master List 2012
Od marta 2013, Časopis je vrednovan i prihvaćen za navođenje u EconLit-u (American Economic Association Publications)
Od januara 2013, Časopis je uključen u Ebsco baze, u indeksima i punom tekstu
Od novembra 2012, Časopis je uključen u Bazu bibliografskih naučnih podataka Ulrich’s Periodicals Directory