Pregledni članak

UTICAJ INFORMACIONE TEHNOLOGIJE NA MARKETINŠKE PERFORMANSE TURISTIČKIH AGENCIJA

Katarina Borisavljević

Univerzitet u Kragujevcu, Ekonomski fakultet

Primena informacione tehnologije u turizmu donosi brojne prednosti svim učesnicima u lancu turističke ponude. Tradicionalne turističke agencije se putem interneta orijentišu i na online poslovanje. S druge strane, internet utiče na smanjenje uloge posredovanja turističkih agencija. Predmet istraživanja u radu je primena interneta u poslovanju turističkih agencija u cilju unapređenja marketinških performansi. Cilj istraživanja je uticaj kvaliteta internet ponude turističkih agencija na razvoj odnosa sa kupcima i unapređenje imidža turističkih agencija koje posluju u Republici Srbiji. Rezultati istraživanja u radu su pokazali da viši nivo kvaliteta internet ponude agencija pozitivno utiče na lojalnost kupaca, kao i na imidž agencije. Poslovni uspeh turističkih agencija se bazira na kombinovanom pristupu tradicionalnog i online poslovanja.

Ključne reči: 

turistička agencija, internet, poslovni imidž, lojalnost kupaca

JEL Classification: 

M15, M31, Z30
doi: 10.5937/ekonhor1603277B
Ekonomski horizonti, 2016, 18 (3), Elektronska verzija objavljena 26. decembra 2016.

Od Oktobra 2020, Časopis se referiše u SCOPUS

SCImago Journal & Country Rank

Od marta 2015, Časopis se indeksira u DOAJ

DOAJ

Od novembra 2013, Časopis se indeksira u ProQuest – ABI/INFORM

ProQuest – ABI/INFORM

Od oktobra 2013, Časopis se indeksira u Cabell’s Directories

Cabell’s Directories

Od septembra 2013, Časopis se indeksira u Index Copernicus Journals Master List 2012

Index Copernicus Journals Master List
ICV 2020 = 90.77

Od marta 2013, Časopis je vrednovan i prihvaćen za navođenje u EconLit-u (American Economic Association Publications)

EconLit

Od januara 2013, Časopis je uključen u Ebsco baze, u indeksima i punom tekstu

EBSCO

Od novembra 2012, Časopis je uključen u Bazu bibliografskih naučnih podataka Ulrich’s Periodicals Directory

Ulrich’s Web